Tredje udgave af Antikvariat Obscurums årsplakat er udført af Jesper Mørch, Herning, der har valgt at donere 50 kroner pr. plakat til headspace Herning.
Med 2020 på trapperne er tredje udgave af Antikvariat Obscurums Årsplakat snart klar til at blive afsløret.
Det sker lørdag 11. januar klokken 14 – 15 i antikvariatets lokaler i Fonnesbechsgade 7, baggården, hvor der også vil være mulighed for at møde manden bag årsplakaten, grafisk designer Jesper Mørch fra Herning.
Som vanligt er det eneste kriterium for plakaten, at den på en eller anden måde skal inkorporere bøger – og ellers er der mulighed for at benytte eller udnytte den kreative frihed ubegrænset. Det har i år resulteret i et lidt mere uhyggeligt – men absolut ikke mindre stemningsfyldt og seværdigt – motiv end de foregående år.
Plakaterne sælges for 200 kroner stykket (500 kroner for en indrammet plakat) og 50 kroner fra hver solgte plakat doneres til et godt formål efter Jespers valg. Beløbet fra salg af 2020-plakaten går, ligesom salget fra årsplakaten 2019, til headspace Herning. Plakaterne forhandles i Antikvariat Obscurum.
-Det er nu tredje gang, vi afslører en årsplakat, og vi synes, vi har fået en god tradition op at stå. Vi håber meget på, at der er en hel masse mennesker, der har lyst til at have den superfede årsplakat 2020 hængende eller give den som gave. Så kan vi nemlig få smidt nogle penge efter headspace Herning og dermed støtte arbejdet med de skønne unge mennesker i byen, siger ejer af Antikvariat Obscurum, Pernille Boye Thulstrup.
Alle plakater er signeret og nummereret af Jesper Mørch.
Det grafiske arbejde samt selve trykningen af plakaten er lagt i hænderne på de kyndige mennesker fra Herning-virksomhederne GRC Graphic House og Trykstuen på Platanvej. Indramningen er foretaget af Bonne – Rammer & Billeder på Silkeborgvej. Plakaten er derfor i høj grad et lokalt produceret produkt.